Print & Skär
Gravyr & Laser

Rapid Prototyping

Maskin & Program

TEKNISK SUPPORT

 

        

 


Vår supportpersonal har en unik kompetens som byggts upp genom många års erfarenhet. Ett gott samarbete med våra leverantörer säkerställer också att all supportinformation som samlas in världen över kommer även dig tillgodo.
Vi kompletterar även vår support med ett brett utbud av tilläggstjänster. Dessa tjänster innebär att våra produktexperter hjälper dig med allt från installation, utbildning, uppgradering och felsökning till lösningar och integration med andra system.

 

Vidare till Signcom TeamViewer support




 

 

Fyll i följande uppgifter för service / supportärenden:  
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 









































 

Bemannad support


Via vår bemannade support får du kontakt med en supporttekniker. Du får tillgång till vår supportpersonal via telefon eller e-post, för att se till att din produktion skall löpa så smidigt som möjligt.


Telefonsupport


Med supportavtal ingår obegränsat antal timmar telefonsupport. Vi finns även tillgängliga för telefonsupport för dig som inte har supportavtal, men vi debiterar då tiden. Kostnaden är för närvarande 500:- första halvtimmen, därefter 300:- per påbörjad halvtimme. Priserna är exkl. moms.


Online-support


Om du har en Internetuppkoppling till din RIP/skärdator kan vi på ett enkelt sätt hjälpa dig genom “fjärrstyrning” av din dator. Vi kan bl.a. uppgradera, utbilda, installera och konfigurera din dator. På detta sätt spar vi tid och du slipper reskostnader. Kostnaden är för närvarande 500:- första halvtimmen, därefter 300:- per påbörjad halvtimma. Priserna är exkl. moms.


 

Vidare till Signcom Teamviewer support

 

Underhåll och service


Underhåll och service Vi erbjuder service på alla utrustningar i vårt sortiment för att du som kund alltid ska kunna vara säker på att ha en maskin i toppskick.

Våra kunniga tekniker finns tillgängliga för akutservice för att säkerställa att du inte får långa och kostsamma driftstopp. Detta kräver dock ett utav de serviceavtal vi har att erbjuda.


Garantiservice


SIGNCOM är Mimaki och Rolands samarbetspartner i Sverige, vilket innebär att vi utför garantiservice som görs på samtliga Mimakimaskiner och Roland 3D/Gravyrmaskiner.Vi utför också garantiservice på alla andra utrustningar som vi säljer.


Avtal


Vi erbjuder både underhållsavtal och supportavtal som löper ett till tre år. För avtal och supportvillkor vid köp av ny eller befintlig utrustning, kontakta oss på tel. 033-204300. Har du frågor kan du maila till oss på support@signcom.se.

 

Övrigt

Laservärden material för 30W Laser